Karanlığın Gölgesi/Shadow of Darkness

Dance of Cyprus topluluğu ile 2007’de gösterimi başlayan “Karanlığın Gölgesi” farklı boyutta bir çalışma olma özelliği taşımaktadır.

Senaryo sosyal sorumluluk projesi olarak düşünülmüş ve sahne sanatları alanında evrensel bir dil kullanılarak insanlığa, gençliğe bir ışık tutabilme amacını taşımaktadır. Senaryoda dans tiyatrosunun gücü kullanılması en etkin şekilde düşünülmüştür. Oyunda kullanılacak dans karakterleri ve bölümleri farklı dans karakterlerinden oluşmaktadır.

Oyunun konusunu seçerken çok düşünerek bir noktaya vardığımı söyleyebilirim. Konu seçimi evrensel olmalıydı. Bu düşünceler ışığında, yakın arkadaş çevrem ile tesbit ettiğim konu uyuşturucu ile mücadele anlamında olması yönünde bir karara vardım. Konu ile ilgili araştırma yaparak senaryo çalışmalarına başladım. Oyunun uluslararası bir boyutta olmasını hedeflememden dolayı Türkiyede-Ankara’da kuruluşu bulunan R Ajansla da geniş toplantılar yaparak senaryoya son şeklini birlikte verdik. Alınan karalardan bir tanesi deoyunun müziklerini alanında başarıları ile bilinen Can Atillanın yapması idi. Bu konuda sn. Atilla ile ilişkiye geçerek bir anlaşmaya vardık ve oyunun müzik yapımcılığını Can Atilla üstlendi.

Karanlığın Gölgesi dekor çalışmaları, ışık çalışmaları, kostüm çalışmaları’da büyük bir titizlikle yürütülmüştür. Sonuçta mükemmel bir senaryo, mükemmel bir müzik ve mükemmel bir sunum hedeflenmiştir. Oyun 7 bölüm, 75 dakika ve 23-30 kişilik bir kadro ile tamamlanmış ve seyirci karşısına çıkarılmıştır.

Karanlığın Gölgesi dans tiyatrosunda uyuşturucu dünyası göz önüne alınarak kendi içinde özgün bir çalışmadır. Dans türleri olarak; Hip-Hop, modern dans temel alınmıştır. Önemli olan tek bir sözcük kullanılmadan genç bir kızın uyuşturucu bağımlılığına saplanması ve vardığı sonda ölümle yaşam arasındaki çizgide, inançları doğrultusunda irade gösterip Allah'a olan inançları sayesinde tekrardan topluma kazandırılması. Bu sonuca varırken, genç kızın geçtiği evreleri, adım adım vardığı hazin son ve kurtuluşu sahneye uyarlanmıştır. Oyunun oynandığı süre içerisinde senaryoda yer alan, ancak teknik ve mali imkansızlıklardan dolayı uyarlamaya koyamadığım önemli detayların olduğunu belirtmeliyim. Bu eksikliklerin tamamlanması ile “Karanlığın Gölgesi” oyununun mükemmel olacağı düşüncesindeyim. 2007’de gösterime girdiği andan itibaren geniş bir ilgi alanı yaratan oyun ülkemiz sınırları içerisinde ulaşabileceği en iyi seyirci ve noktaya ulaşmıştır düşüncesindeyim Ancak daha’da sergilenmesi gerektiği gerçeğini vurgulamaktayım. Bu oyun okullarda oynanmalı, bu alanda kampanyalar düzenlenerek gençliğin eğitimi alanında araç olarak öne çıkartılmalıdır.

Karanlığın Gölgesi oyunu uluslararası boyutta her milletin, her gencin izleyebileceği düzeyde bir prodüksiyondur. Bu alnda çalışmalarımız devam edecektir.

KARANLIĞIN GÖLGESİ KÜNYE;

Senaryo: Tanju HASTUNÇ, Hasan KARAOKÇU, Ramazan ARMAN
Genel Sanat Yönetmeni: Tanju HASTUNÇ
Genel Sanat Yönetmeni Danışmanı: Edip GÜVEN
Müzik: Can ATİLLA
Sahne Tasarım: Tanju HASTUNÇ, Ramazan ARMAN
Işık: Dance of Cyprus
Narkotik Danışmanları: Hasan KARAOKÇU, Zafer ERCAN
Eğitmenler: Doruk HASTUNÇ, Naciye UZUNKAYA, Ogün AĞAÇAYAK, Ergün ARIK
Prenses Kurban: Naciye UZUNKAYA
Anne: Emine YÜCETAŞ
Mafya Babası: Burak DENİZ
Sevgili: Ergün ARIK
Dansçılar: Aşkım KAPSAL, Özge KARA, Hıfsiye DENİZER, Melike TOK, Diler İLDENİZ, Nur ALPTEKİN, Naciye UZUNKAYA, Şirvan AYDIÇ, Emine YÜCETAŞ, Seyran ATMACA, Ülkü CURCİOĞLU, Doruk HASTUNÇ, Ogün AĞAÇAYAK, Çağın ULUTAŞ, Ergün ARIK, Seha KARAMANOĞLU, Ömer ÇAĞLAR, Gökhan ARIKEL, Aziz KARAGİL, Umut ÖZDALOĞLU
Konuk Dansçılar: Coşkun KARADAĞ, Mustafa ÇİL
Süre: 70 dakika (7 bölüm)

1. Bölüm: Genç bir kızın (Prenses Kurban) uyuşturucunun karanlık yüzü ile karşılaşması

2. Bölüm: Gençlik enerji doludur. Coşmak eğlenmek, enerjisini boşaltmak ister. Ancak hiç unutulmamalı ki, bu ortamları araç olarak kullanan tacirlerin köleleri her yerde kol gezer

3. Bölüm: Bağımlılığa adım atan Prenses Kurban'ın uyuşturucu tacirleri tarafından elde edilen bir mal oluşu ve uyuşturucu tacirlerinin toplumu azarlayan tutumları

4. Bölüm: Prenses Kurban artık bir bağımlıdır. Sevgilisi ile yaşadığı çelişkili ilişki tercihleri ve bir annenin haykırışı

5. Bölüm: Prenses Kurban'ın kalabalıktaki yanlızlığı. Toplumun bağımlıları dışlaması. Prenses Kurban'ın çaresizliği

6. Bölüm: Uyuşturucu tacirlerinin çalışma yöntemleri. Gençlerin 3 maymunu oynaması ve polis-uyuşturucu tacirleri çatışması

7. Bölüm: Prenses kurban ve bu yola düşmüş insanların yaşadıkları kötü sona yaklaşırken Allah'a olan inançlarına yönelerek, inançları sayesinde tekrardan yaşama dönmelerini simgeleyen bir bölümdür.

Kimler Online

53 ziyaretçi ve Sıfır kullanıcı çevrimiçi

Sayaç

İçerik Gösterim Sayısı
342139